так в ЖДМ ВРХ, здається є - ТГВ хаузінг, але без ТГВ
а тепер давайте чуть подумаєм:
Все это на уровне понтов. 2-3%.
Даже если не удалять TGV вообще, то сопротивление открытых дросселей воздуху ничтожно.
Де і коли 2-3%? От є у нас 4 труби, діаметром ~5см кожна (точно не памятаю, шукати, а тим більше міряти лінь

). Сумарна площа перерізу = 4 * 3.14 * 5*5 / 4 = ~78.5cm2. Є потік повітря заміряний МАФом, тиск заміряний MAPом, і температура відповідно міряна термометром. Нехай 200г/сек, 1бар надуву (2 абсолюту) і 60C (в колекторі, дані чуть заокруглені, але реальні). Густина повітря при 2барах і 60С близько 2.1кг/м3, або 0.0021г/см3. тому чере з цей переріз в 78.5см2 за секунду в нас проходить 95238.0см3. Поділивши об'єм на площу перерізу будем знати, що середня швидкість потоку через ТГВ хаузінг 1213.2см/сек, або 12.13м/сек. але так як такт впуску в моторі врх триває 240градусів, тобто 1/3 від робочого циклу мотора, то швидкість множимо на 3. 36м/сек в стандартному моторі. більша турбіна - більша швидкість потоку. а опір росте пропорційно квадрату швидкості...