Атмосферні мотори Subaru

Атмосферні мотори Субару.
Взагалі, я збирався написати атмоFAQ на основі реальних подій і на цьому місці мала бути епічна розповідь (можливо без хеппі-енда) про те, як окремі несвідоми товариші в мене на очах глумляться над 2.0-літровою атмосферною субарою несучи працю, натхнення і зелені купюри в жертву світлій мрії обганяти Еволюшени на кожному перехресті.
Не вийшло. Чи натхнення достатньо не назбиралось, чи ще чого, але Еволюшени так і не отримали нового суперника. А стаття, точніше, обіцяне доповнення FAQ’у про чіп-тюнінг, получилась.
Q. Чому тут так скептично відносяться до тюнінгу атмосферних машин?
A. Це стереотип, який в середовищі субаристів склався історично. Треба сказати, що в порівнянні з позицією деяких юних драйверів на атмосферних, підсвічених неоном і синіми лампами «спорткомпактах», які дуже вірять в силу 0-фільтрів, прямотоків і шильдиків GT-R / TypeR, цей стереотип виглядає дуже розумно. Але істина, як завжди, десь між…
Q. Чи можна перепрошити ЕБУ атмосферного мотора?
A. Можна. Проблема в підтримці конкретних блоків управління і ревізій ROM програмним і апаратним забезпеченням. Завдяки проекту OpenEcu ми маєм можливість перенастроювати дуже багато машин (або немашин) 01-07 років випуску, список підтримуваних RomRaider’ом ревізій повільно, але постійно збільшується, в основному, за рахунок американських моделей:
http://www.romraider.com/Documentation/SupportedECUs
Доповнення 06.09.2008. Кабель Openport 2.0 i EcuFlash 1.37 підтримують CAN-інтерфейс моделей MY07 і MY08+.
Доповнення 26.04.2009. Це можна прочитати і чуть нижче в цій же темі, але краще повторюсь: немає можливості прочитати і записати ECU Hitachi, присутні в багатьох машинах із 2008-го року.
Q. Як зробити, щоб моя ревізія ROM теж підтримувалась?
A. В цьому місці, ухиляючись від прямої відповіді, я наполегливо рекомедую дочитати FAQ, або хоч наступне Q-A до кінця, щоб вирішити, чи підтримка ревізії взагалі потрібна.
Q. Чого можна добитись самою перепрошивкою?
A. Диностенд із замірами «до і після» дасть точну відповідь, але і без нього, можна сказати, що приріст максимальних потужності і моменту буде близький до нуля. Невеликого покращення обертального моменту і відклику на педаль газу, можливо досягнути до 4тис.об/хв. Не можу сказати, що таке твердження стосується абсолютно кожного мотора Субару – воно скорше відображає помічену тенденцію. В цілому, всі тюнери погоджуються, що атмосферні мотори варто настроювати тільки після модифікацій заліза. Про них теж треба буде написати.
Q. Коли міняти щось в управлінні абсолютно необхідно?
A. Абсолютна необхідність в перенастройці системи управління приходить разом із деякими модифікаціями мотора, коли стандартні калібровки не забезпечують оптимальний склад суміші (або правильні кути запалювання, або стабільність холотого ходу і т.д). Наприклад:
- заміна форсунок на більші;
- модифікації впуску, які змінюють читання MAF сенсора;
- вали із суттєво ширшими фазами впуску/випуску;
- надув;
Крім того, є випадки, коли модифікації приводять до заміни системи управління в цілому. Наприклад (це найбільш радикальний приклад), встановлення 6-циліндрового мотора замість 4-циліндрового.
Q. Коли потрібно міняти форсунки?
A. Коли записаний в даталогах IDC перевалює за 100% (всупереч всякій арифметиці в даталогах субару IDC буває 120% і вище). Важко говорити про кожен конкретний мотор і його систему вприску, але для прикладу, 2.5-літрові мотори споживають бензин через форсунки Nippon Denso 295cc/min, і розрахована потужність буде в межах 200-230к.с. (залежить як рахувати). В загальному, всякий 2.0/2.5 літровий мотор, з якого планується зняти близько 200к.с., можливо, заслуговує на більші форсунки.
Q. То як все-таки зробити, щоб моя ревізія ROM теж підтримувалась?
A. Підтримка нової ревізії з’являється в результаті процесу, який зветься reverse-engineering. В коді вишукуються таблиці; інформація про їх адреси, формат і розмір змінних зберігаються до файлу, який може бути прочитаний програмою-редактором. Програми проекту OpenEcu зберігають описи ROM (правда кожна в своєму форматі) в xml-файлах, які мають назву xml-definitions.
Якщо вдалось прочитати і зберегти ROM за допомогою EcuFlash’a, але не вдалось відкрити в редакторі, то подальший алгоритм дій такий:
1. Скачати останню версію xml-definitions. Для RomRaider тут:
http://www.romraider.com/forum/topic360.html
2. Якщо і в останній версії ROM відсутній, то потрібно надіслати запит на його включення до наступної версії xml-definitions. В принципі, можна ще аналізувати код і шукати таблиці самому, але найкраще це робить гуру реверс-інжиніріга Bill Gregg aka merchgod, aka TeaCups з команди RomRaider’a.
http://www.romraider.com/forum/topic1643.html
Q.Що робити, якщо прочитати ROM неможливо, мій блок управління взагалі не підтримується?
A. 1. Спочатку запитати в розробників (http://forums.openecu.org ), чи планують вони підтримку в майбутньому.
2. Якщо ніякої підтримки не планується, а без змін обійтись неможливо, тоді можна:
- замінити блок управління (можливо, з проводкою), на блок від іншої Субару, із яким можна працювати;
- встановити блок-перехватчик (Piggyback). Наприклад, Greddy E-manage або Perfect Power SMT6. Останній має модельний перехідник для Субару, який, правда, майже подвоює ціну блока;
- замінити блок управління на який-небудь Standalone. Для експериментів підійде і MegaSquirt.
Взагалі, я збирався написати атмоFAQ на основі реальних подій і на цьому місці мала бути епічна розповідь (можливо без хеппі-енда) про те, як окремі несвідоми товариші в мене на очах глумляться над 2.0-літровою атмосферною субарою несучи працю, натхнення і зелені купюри в жертву світлій мрії обганяти Еволюшени на кожному перехресті.
Не вийшло. Чи натхнення достатньо не назбиралось, чи ще чого, але Еволюшени так і не отримали нового суперника. А стаття, точніше, обіцяне доповнення FAQ’у про чіп-тюнінг, получилась.
Q. Чому тут так скептично відносяться до тюнінгу атмосферних машин?
A. Це стереотип, який в середовищі субаристів склався історично. Треба сказати, що в порівнянні з позицією деяких юних драйверів на атмосферних, підсвічених неоном і синіми лампами «спорткомпактах», які дуже вірять в силу 0-фільтрів, прямотоків і шильдиків GT-R / TypeR, цей стереотип виглядає дуже розумно. Але істина, як завжди, десь між…
Q. Чи можна перепрошити ЕБУ атмосферного мотора?
A. Можна. Проблема в підтримці конкретних блоків управління і ревізій ROM програмним і апаратним забезпеченням. Завдяки проекту OpenEcu ми маєм можливість перенастроювати дуже багато машин (або немашин) 01-07 років випуску, список підтримуваних RomRaider’ом ревізій повільно, але постійно збільшується, в основному, за рахунок американських моделей:
http://www.romraider.com/Documentation/SupportedECUs
Доповнення 06.09.2008. Кабель Openport 2.0 i EcuFlash 1.37 підтримують CAN-інтерфейс моделей MY07 і MY08+.
Доповнення 26.04.2009. Це можна прочитати і чуть нижче в цій же темі, але краще повторюсь: немає можливості прочитати і записати ECU Hitachi, присутні в багатьох машинах із 2008-го року.
Q. Як зробити, щоб моя ревізія ROM теж підтримувалась?
A. В цьому місці, ухиляючись від прямої відповіді, я наполегливо рекомедую дочитати FAQ, або хоч наступне Q-A до кінця, щоб вирішити, чи підтримка ревізії взагалі потрібна.
Q. Чого можна добитись самою перепрошивкою?
A. Диностенд із замірами «до і після» дасть точну відповідь, але і без нього, можна сказати, що приріст максимальних потужності і моменту буде близький до нуля. Невеликого покращення обертального моменту і відклику на педаль газу, можливо досягнути до 4тис.об/хв. Не можу сказати, що таке твердження стосується абсолютно кожного мотора Субару – воно скорше відображає помічену тенденцію. В цілому, всі тюнери погоджуються, що атмосферні мотори варто настроювати тільки після модифікацій заліза. Про них теж треба буде написати.
Q. Коли міняти щось в управлінні абсолютно необхідно?
A. Абсолютна необхідність в перенастройці системи управління приходить разом із деякими модифікаціями мотора, коли стандартні калібровки не забезпечують оптимальний склад суміші (або правильні кути запалювання, або стабільність холотого ходу і т.д). Наприклад:
- заміна форсунок на більші;
- модифікації впуску, які змінюють читання MAF сенсора;
- вали із суттєво ширшими фазами впуску/випуску;
- надув;
Крім того, є випадки, коли модифікації приводять до заміни системи управління в цілому. Наприклад (це найбільш радикальний приклад), встановлення 6-циліндрового мотора замість 4-циліндрового.
Q. Коли потрібно міняти форсунки?
A. Коли записаний в даталогах IDC перевалює за 100% (всупереч всякій арифметиці в даталогах субару IDC буває 120% і вище). Важко говорити про кожен конкретний мотор і його систему вприску, але для прикладу, 2.5-літрові мотори споживають бензин через форсунки Nippon Denso 295cc/min, і розрахована потужність буде в межах 200-230к.с. (залежить як рахувати). В загальному, всякий 2.0/2.5 літровий мотор, з якого планується зняти близько 200к.с., можливо, заслуговує на більші форсунки.
Q. То як все-таки зробити, щоб моя ревізія ROM теж підтримувалась?
A. Підтримка нової ревізії з’являється в результаті процесу, який зветься reverse-engineering. В коді вишукуються таблиці; інформація про їх адреси, формат і розмір змінних зберігаються до файлу, який може бути прочитаний програмою-редактором. Програми проекту OpenEcu зберігають описи ROM (правда кожна в своєму форматі) в xml-файлах, які мають назву xml-definitions.
Якщо вдалось прочитати і зберегти ROM за допомогою EcuFlash’a, але не вдалось відкрити в редакторі, то подальший алгоритм дій такий:
1. Скачати останню версію xml-definitions. Для RomRaider тут:
http://www.romraider.com/forum/topic360.html
2. Якщо і в останній версії ROM відсутній, то потрібно надіслати запит на його включення до наступної версії xml-definitions. В принципі, можна ще аналізувати код і шукати таблиці самому, але найкраще це робить гуру реверс-інжиніріга Bill Gregg aka merchgod, aka TeaCups з команди RomRaider’a.
http://www.romraider.com/forum/topic1643.html
Q.Що робити, якщо прочитати ROM неможливо, мій блок управління взагалі не підтримується?
A. 1. Спочатку запитати в розробників (http://forums.openecu.org ), чи планують вони підтримку в майбутньому.
2. Якщо ніякої підтримки не планується, а без змін обійтись неможливо, тоді можна:
- замінити блок управління (можливо, з проводкою), на блок від іншої Субару, із яким можна працювати;
- встановити блок-перехватчик (Piggyback). Наприклад, Greddy E-manage або Perfect Power SMT6. Останній має модельний перехідник для Субару, який, правда, майже подвоює ціну блока;
- замінити блок управління на який-небудь Standalone. Для експериментів підійде і MegaSquirt.