Страница 1 из 1
Новый мотор

Добавлено:
Чт авг 30, 2012 21:09
МаксимNYC
Отсоветуйте. Говорят что гильзованный изнашивается быстрее. Это при каком пробеге? Сколько он выдержит? Что значит изнашивается ввобще? Жрет масло больше? Что еще?
Еду ставить новый двигатель - думаю какой.
http://rallispec.com/prod_block.htm

Добавлено:
Чт авг 30, 2012 21:29
Анатолий Валерьевич
С большой турбой 400+ нету альтернативы гильзованному блоку , т.к. 257 блок в стоке на 370+ у меня за 20тыс км гильзы пораздувало в верхней части .
Родная гильза имеет очень тонкую стенку ( матал гильзы в алюминии ) , потому и не держит регулярных нагрузок .

Добавлено:
Пт авг 31, 2012 00:07
МаксимNYC
но я же кукурузник На Е85 не так же греется .
и про неудобства раскажи

Добавлено:
Сб сен 01, 2012 01:53
МаксимNYC
Взял обычный не гельзованный.

Добавлено:
Сб сен 01, 2012 13:44
МаксимNYC
Labor - Remove & reinstall engine to replace short block - 10 часов
Labor - Overhaul cylinder heads - 4 часа (no machining costs included....TBD after inspection)
Rallispec Street Spec Shortblock $3500
Cometic engine gasket kit (includes head gaskets) $299 ... or OEM engine gasket kit (includes head gaskets) $245
ARP head stud kit $195
Gates Racing timing belt kit w/ water pump $323
Gates Racing alternator accessory belt $30
Grimmspeed thermostat $40
Cusco engine & trans mount kit (including required engine mount backing plates for 06+ cars) $310
Cosworth timing belt guide $47
Evans coolant $80
TGV delete - 200$
Air Pump Delete block off plate -0$
Road Tune - 250$
Лайбор за головы и oil & water pumps скоре всего делать/покупать не будет необходимости.

Добавлено:
Сб сен 01, 2012 14:08
Toxa
Бери ОЕМ прокладки, чтоб потом геморроя не было . У кометика комплект не полный.

Добавлено:
Вт сен 11, 2012 13:49
МаксимNYC
В четверг еду забирать. Еще заменили Valves на Supertech.
"
вложения" в машину со дня покупки перевалили за $16К

... кто-то (wife&дети) скоро станет меньше кушать.

Добавлено:
Вт сен 11, 2012 13:53
Shylight
у вас цены на работу полный вперед конечно ...

Добавлено:
Вт сен 11, 2012 20:21
GTI
МаксимNYC писал(а):заменили Valves на Supertech.
c титановым сплавом (покрытием) взял?
Увеличение диаметра+1мм?


Добавлено:
Вт сен 11, 2012 20:42
МаксимNYC
EV8 (21-4N) alloy for the intakes and EV16 (21-8N) alloy for the exhausts
You would not want to use titanium in a turbo application on the exhaust side and being able to use only on the intake side means the advantage is mostly out the window. Titanium is mainly used for normally aspirated applications in order to reduce valve weight to allow for higher rpms or more aggressive cam profiles.
Optionally we could supply Supertech's inconel valves for the exhaust side for an additional $80. I don't have in stock but should be able to get within a day or two. The Inconel valves retain greater strength and corrosion resistance under really extreme temperatures (1600+ degrees). I don't necessarily see this as a necessity for an E85 application though. The large fuel flow and burn time of the fuel means the exhaust valves should run cooler compared to normal gasoline and so would be within the capabilities of a good stainless valve even in more extreme power applications.

Добавлено:
Сб сен 15, 2012 20:28
МаксимNYC
началась обкатка.
