Модераторы: Анатолий Валерьевич, Dr.House
Supercharger писал(а):может чё-то пропустил. но я правильно понимаю что разгон чуть медленнее на стоке будет?
Thank you for your question. First, the main difference between the LGT gears and the RA is the ratio. There really is no strength difference between the two. However, our RA gear sets have been REM treated, which makes them about 12% stronger than a non-treated gear.
In terms of the torque that you are making, I would say 350whp and 380ft. torq is at the upper limit of what these gears can tolerate. As long as you aren't launching your car and drag racing, and you use an organic clutch, then will likely hold up for a while. If you are launching the car though, your best bet would be to go witha 6-speed swap.
GTI писал(а):yellow
потеряешь немного в динамике..
yellow писал(а):Итак гайз, кому интересно, пришел ответ по поводу вышеупомянутых рядов 2005 - 2008 Legacy GT 1st - 4th Gear Set (цена с установочным китом на 05-07 ВРХ - $664.00 )
http://www.flatironstuning.com/p-1686-2 ... r-set.aspxThank you for your question. First, the main difference between the LGT gears and the RA is the ratio. There really is no strength difference between the two. However, our RA gear sets have been REM treated, which makes them about 12% stronger than a non-treated gear.
In terms of the torque that you are making, I would say 350whp and 380ft. torq is at the upper limit of what these gears can tolerate. As long as you aren't launching your car and drag racing, and you use an organic clutch, then will likely hold up for a while. If you are launching the car though, your best bet would be to go witha 6-speed swap.
По передаточным числам:
у сток ВРХ:
3,454/1,947/1,366/0,972/0,738
у ЛеГТ
3.166/ 1.882/1.296/0.972/0.738
соответственно, 1-3 передачи чуть длиннее. ХЗ как будет чувствоваться разница при езде в городе. Orest, что скажешь?
GTI писал(а):yellow
Я бы оставил сток ,только сделал его крепче.
теперь понял что крепче на 12 %yellow писал(а):Docent
Да. Русским же языком написано:
First, the main difference between the LGT gears and the RA is the ratio. There really is no strength difference between the two. However, our RA gear sets have been REM treated, which makes them about 12% stronger than a non-treated gear.
In terms of the torque that you are making, I would say 350whp and 380ft. torq is at the upper limit of what these gears can tolerate.
Docent писал(а):теперь понял что крепче на 12 %
yellow писал(а):Docent писал(а):теперь понял что крепче на 12 %
ты еще не проснулся :) попей кофею и перечитай еще раз :))
кстати, вот еще информация, полезная к прочтению:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1689781
Docent писал(а):уже проснулся ))). Но это цена без кита для установки или как? там на сайте с китом для установки совсем другая цена
yellow писал(а):GTI писал(а):yellow
Я бы оставил сток ,только сделал его крепче.
коллега, попрошу Вас расширить этот тезис
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 11