Страница 1 из 1

Subaru Impreza STI Cosworth CS400

СообщениеДобавлено: Пн июн 14, 2010 19:30
PAYALNIK
Первые официальные фотографии горячо ожидаемого хэтчбек Subaru Impreza WRX STI издания Cosworth появились в свободном доступе. Модель поступит в продажу в июне этого года и будет доступна только в Великобритании. Ажиотаж подогревает также и тот факт, что в продажу будет выпущено всего 75 экземпляров суперкара.

Начиная с 2,5-литровой Impreza STI с оппозитным двигателем, инженеры Cosworth устанавливали новые высокопроизводительные поршни, шатуны, прокладки головки и подшипники. Тюнингу также подверглись ECU, турбонаддув и выхлопная система.

Результат впечатляющий: Cosworth Impreza STI CS400 приобрела 400л.с. при 5750 об/мин. Разогнать STI CS400 от нуля до 100 км/ч стало возможным всего лишь за 3,7 секунды. Для сравнения, стандартная 300 л.с. Impreza WRX STI завершает 0-100 км/ч спринт за 5,2 секунды.

Сообщается, что Subaru Impreza STI Cosworth CS400 также получает обновленную подвеску с новой пружиной и клиренс на 10 мм, а также тюнинг тормозной системы на заказ, включающий шестипоршневые тормоза и 355-миллиметровые диски, разработанные в партнерстве с AP Racing.

Изменения дизайна очень тонкие, был изменении передний бампер с интегрированным нижним спойлером и решетка радиатора, добавлен логотип Cosworth, задний спойлер и особенные 18-дюймовые легкосплавные колесные диски.

Наконец, ограниченный выпуск Impreza STI CS400 получает пару кресла Recaro и глянцевую черную панель.

http://news.japancar.ru/jc/view/news/N9944.html

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Технические характеристики Subaru Impreza STI Cosworth CS400
(Британский сайт)
Engine Capacity/cm3
2457
Bore (mm)
99.5
Stroke (mm)
79.0
Compression ratio
8.2:1
Net Power/PS @ rpm
400 @ 5750
Torque/Nm @ rpm
542 @ 3950
Maximum Vehicle Speed (mph)
155 (electronically limited)
0-62 mph (seconds)
3.7
Engine upgrade
Replacing original STI engine internals using upgraded Cosworth components including: pistons, piston rings, rods, bearings, gaskets and studs. Produces considerably stronger engine with minimal weight increase
Bearings
Cosworth bearing sets with high strength overlay plate (reduced thickness for better oil control and less friction), hardened steel backing, increased crush and elimination of flash plating (for improved heat transfer), tight consistent wall tolerances
Rods
Forged connecting rods manufactured from high strength 4340 (EN24) steel and machined to precise tolerances. Strong, light weight H-beam design, Heavy duty rod bolt (260,000psi), small end bushed for floating pin
Pistons
Cosworth high performance, maximum durability forged pistons utilising Cosworth F1 technology: polished tops (limit carbon build up, aid stress relief), anti-scuff skirt coating (minimise friction), ultra-strong pins and patented anti-detonation bands
Turbocharger
New turbocharging system unique to Cosworth utilising new compressor design and specific wastegate actuator delivering uprated air intake (boost) pressure. Delivers more power by reducing internal friction and improving air compression
Exhaust system
Bespoke Cosworth exhaust system: open design downpipe with increased diameter and custom tubular manifold for higher volume of exhaust gasses (engine breathes more efficiently maximising potential). Exhaust offers unique tone with limited noise level
Stud Kit
Cosworth Ultra High Performance Head Studs manufactured from H11 tool steel with 180,000psi tensile strength complete with high performance nuts and washers
Head Gaskets
Cosworth High Performance Head Gaskets engineered to seal in power under demanding conditions. Stainless steel construction with folded stopper layer, pre-coated die cut stainless steel for uniform coating distribution and consistent shape
Oil Pump
Cosworth High Pressure oil pump modified to increase oil pressure ensuring superior lubrication
Transmission
6 speed manual transmission with highly durable carbon synchromeshes
Intercooler
Enhanced intercooler ensuring ingested air is of optimal density
Clutch
Upgraded single plate clutch for maximum performance and ease of use with revised pressure plate, bearing and disc
Brakes
AP Racing 6 pot calliper with bespoke piston sizes in front callipers with larger rotor and brake pads for increased cooling capacity. Stiffer calliper design and stainless steel brake lines reduce fade
Suspension
Bespoke Bilstein suspension with a 15mm lowered ride height for maximum comfort at low and high speeds

СообщениеДобавлено: Пн июн 14, 2010 20:09
Арт
Симпатишненько!!!

СообщениеДобавлено: Пн июн 14, 2010 20:19
GTI
PAYALNIK
после этого - вздрочъъ.
Прошло 4 года, а получили меньше чем было. :bad: :bad: :bad:

http://s22b.net/impreza/type25/type25.htm

ПС: субару четко деградирует в овощ.

СообщениеДобавлено: Вт июн 15, 2010 08:45
Docent
а за то шыльдиков сколько - цена одного наверное штука %)

СообщениеДобавлено: Ср июн 16, 2010 15:03
Johnny
Вот интересно как эта СТИ будет ездить на Toyo proxes T1R :shock:
Я на них откатал 2 дня и понял что эта резина не для СТИ она реально не держит :o (продал )
Хотя до этого на моноприводе убил таких 5 комплектов и был доволен ей

СообщениеДобавлено: Ср июн 16, 2010 18:20
maik
В Англии уже принимают на нее заказы.
Ценник-50т.фунтов, кол-во авто-75, цвет-серебро, красный и т.серый.

СообщениеДобавлено: Чт июн 17, 2010 13:55
sd-style
Е..ть, мы такой тюнинг несколько раз в год собираем :D

Так, что готов бррать заказы на такого хетча по 50К фунтов :wink:

СообщениеДобавлено: Чт июн 17, 2010 16:45
GTI
sd-style писал(а):Е..ть, мы такой тюнинг несколько раз в год собираем :D

Так, что готов бррать заказы на такого хетча по 50К фунтов :wink:


А косворту отлистывать за надпись? - посчитай бюджет, может не хватить. :lol: